۸ توصیه مد و زیبایی برای خانم های مسن تر

British-Princess-Kate-Middleton-Is-Second-In-Well-Dressed-Women

آیا کمد شما پر از لباس ها و وسایل قدیمی است که زیبایی و جذابیت روز اول را ندارند؟ به جای اینکه برای قدیمی شدن این لباس ها ناراحت باشید، کمدی برای خود آماده کنید که فقطبرای بالغ شدن شماست. به این ۸ نکته دقت کرده و آنها را امتحان کنید.

با بالغ شدن، حس کامل کردن مد نیز به سراغ شما می آید. شاید سن شما بیشتر شده باشد که به معنای عاقل تر شدن می باشد – متوجه شده اید گاهی تمایلی به سراغ شما می آیند، ولی ترجیح می دهید که به جای به مد روز بودن، سبک و استایل خاص خود را داشته باشید. در این مقاله فراخواهید گرفت که با استفاده از چیزهایی که سال ها دوست داشته اید، چگونه استایلی برای خود داشته باشید که هم مد روز و هم مستقل از زمان باشد، علاوه براین مواردی مناسب نیز به کمد خود اضافه کنید.

تغییر سبک پوشیدن لباس:

در حالیکه از وجود شکمی ناامید شده اید که به نظر می رسد هرگز کوچک نمی شود، اما آیا ب این مسئله توجه کرده اید که چند بار در هفته به باشگاه می روید؟ همانطور که در مجلات زیادی هم بیان می شود، بالا رفتن سن، چیزهای دیگری نیز همراه خود دارد: خرد، اعتماد به نفس، فضای بیشتر در کمد و چربی شکم. متاسفانه چربی اطراف شکم در خانم ها با بالا رفتن سن، بسیار رایج می باشد، به ویژه اگر صاحب فرزند هم باشند.

ترینی و سوزانا، نویسنده های ” چه چیزی نپوشیم” بان می کنند : اگر نمی توانید آن را شکست دهید، پس با آن آشتی کنید. برخی دیگر پیشنهاد می دهند که کمی لباس های داخل کمد خود را تغییر دهید تا توهم کمری صاف به شما الهام شود، از جمله:

شلوارهایی با دور کمر کمتر بپوشید. بیشتر شلوارهایی بپوشید که کمر آنها درست در وسط شکم شما قرار می گیرد و باعث می شود که شکم شما نصف اندازه ی خود به نظر برسد.

پیراهن هایی با پارچه های شل بپوشید. پیراهن هایی که دارای پارچه های شل هستند و در کمر جمع می شوند، دور کمر شما را کمتر نشان می دهند.

لباس های کوتاه و مناسب فرد که در ناحیه ی کمر کمی تنگ تر هستند. لباس کوتاه با خطوط صاف که در ناحیه ی کمر کمی تنگ هستند، بهترین نوع لباس برای افراد بالغ به شمار می آیند. می توانید از پارچه های کتانی راه راه استفاده کنید، این ها پارچه هایی هستند که هیچوقت از مد نیفتاده و مناسب هر سنی نیز می باشند.

از لباس هایی که کلا تنگ هستند و یا دارای کمربندی در خط کمر هستند، استفاده نکنید زیرا اینگونه لباس ها بیشتر توجه را به ناحیه ی چاق بدن جلب می کنند. علاوه بر این پیشنهاد می شود که از بلزهایی استفاده کنید که دارای ساختاری شبیه به کرست هستند، چرا که این لباس ها کمر را کوچکتر می کنند.

رنگ های روشن:

ممکن است تمایلی به استفاده از سایه ی چشم روشن نداشته باشید. اما ترکیب یک دامن رنگ تیره و بلوز رنگ روشن می تواند ترکیب زیبایی تشکیل دهد، بنابراین بهتر است از برخی رنگ های روشن بهاری استفاده کنید مانند رنگ زرد و یا سبز. اگر دامن و یا لباس پرچین نمی پسندید، از این رنگ های روشن در دیگر لوازم خود، مانند کیف دستی و یا جواهرات استفاده کنید.

مد خانم های مسن۰

ترمه ی کلاسیک:

طبق مجلات بسیاری، یک ژاکت ترمه ی نرم لباس بسیار زیبایی است که هر خانمی باید در کمد خود داشته باشد، به ویژه با بالا رفتن سن. اکنون که شما در این موقعیت هستید، چرا برای خود چنین لباس هایی را آماده نکنید؟ ژاکت های پنبه ای ارزان لباس هایی متعلق به گذشته هستند، اما یک لباس ترمه ی زیبا برای سال ها زیبایی خود را حفظ می کند و روش خوبی برای درآمدن از حالت سادگی است. در فصل بهار ژاکت کش باف ترمه به هرکسی می آید و می توانید در هر جایی بپوشید، چه اداره و چه مهمانی. سعی کنید از یک رنگ خنثی در زیر استفاده کنید و یا با رنگ های متنوع بازی کنید و از رنگ صورتی و یا آبی همراه با لباس خود استفاده کنید.

لوازم اصلی کمد لباس:

وقتی که کمد لباس های خود را مرتب می کنید به تمام لباس های آن دقت داشته باشد. اگر در دهه ی ۴۰ از زندگی خود هستید بهتر است از رنگ ها و سایه های کلاسیک استفاده کنید، اما کمی از ترکیبات کمد لباس خود برای ایجاد یک آرایش جالب، زیبایی زنانگی و رنگ های غنی استفاده کنید. این امر باعث می شود به شما فرصت زیادی با بافت ها و پارچه های مختلف داده شود، در حالیکه از یک استایل خدص و راحت استفاده می کنید.

برای خانم هایی که در دهه ی ۵۰ و ۶۰ از زندگی خود هستند، مجلات طرح ها و مدل های سنتی تر را پیشنهاد می دهند، به عنوان مثال لباس های پشمی و نخی راه راه و لباس هایی با سایه های متضاد مانند سیاه و سفید. با فکر کردن به این لباس های اولیه قادر خواهید بود که در لباس پوشیدن تنوع ایجاد کنید.

لباس های یقه اسکی:

اگر مجبور باشید زمان بیشتری را نسبت به قبل در آفتاب بگذرانید، نور خورشید اثرات خود را در اطراف گردن و سینه ی شما نشان می دهد. اما نگران این مسئله نباشید، چرا که با یک لباس مناسب برطرف می شود. از یک بلوز با یقه ی بسته تر استفاده کنید که اینگونه لباس ها توجه را بیشتر به سمت چهره متمرکز می کند و بیشتر مجلات نیز پوشیدن چنین لباس هایی را پیشنهاد می کنند. یا می توانید از یک لباس یقه اسکی استفاده کنید که البته باید اندازه ی شما باشد و نه شل و یا گشاد. اگر نگران ناحیه ی میانی هستید، شاید بلوز یقه اسکی زیاد مناسب نباشد و بهتر است که از لباس های طراحی شده استفاده کنید.

بهتر است در طول روز از کرم های ضد چروک گردن هم استفاده کنید.

لوازم جانبی زیبا:

همه ی خانم ها علاقمند استفاده از زیورآلات هستند، چه یک رشته ی ساده از مروارید و چه یک جفت گوشواره ی طلا. به جای اینکه تمام وسایل کمد خود را دور بریزید و از زیورآلات ارزان قیمت استفاده کنید، بهتر است از اقلام با کیفیت استفاده کنید. زیور آلات مناسب می توانند هر ظاهری را آراسته کنند و مناسب یک خانم بالغ نیز می باشند.

زیورآلات مناسب می توانند هرظاهری را آراسته کنند ومناسب یک خانم بالغ نیز می‌باشند.

رژلب موردعلاقه ی شما:

سایه ی رژلب مورد استفاده شما می تواند روی رنگ پوست شما به شدت تاثیر بگذارد. بنابراین خیلی مهم است که از رژلبی استفاده کنید که مناسب با رنگ پوست شما بوده و به لب های شما نیز می آید. برخی هنرپیشه ها استفاده از رنگ های کمی روشن تر را پیشنهاد می کنند زیرا رنگ های تیره روی صورت خانم های مسن تر کمی زننده به نظر می رسند. همچنین توصیه می کنند که لب ها را زیاد حجیم نکنند و از استفاده از خط لب اجتناب کنند و می توانند با یک قلم مو کناره های لب را کمی تیره تر کنند.

از یک سایه برای وسط لب استفاده کنید که زیاد براق یا زیاد تیره نیست. رژلب هایی که دارای ویژگی مرطوب کنندگی نیز هستند، بهترین انتخاب می باشند. بهتر است از اینگونه رژلب ها با خواص مرطوب کنندگی و ویتامینه استفاده کنید.

حس ماجراجویی:

تنها عاملی که مانع شما برای کشف زیبایی و استفاده از مدل های جدید می باشد، خود شما هستید. زمانی که با خود فکر کنید که برای این مدل یا این رنگ خیلی پیر شده اید، دیگر رغبتی به استفاده از آنها نشان نمی دهید – آیا واقعا مانعی برای انتخاب آنها سر راه شما وجود داشت؟ بهترین قسمت بالا رفتن سن این است که آنچه می پوشید بستگی به خودتان دارد و تصمیم خود شماست.

همانطور که روند مد تغییر می کند، سبک لباس پوشیدن شما نیز نباید وابسته به سن شما باشد. اکنون زمان آن فرا رسیده که تمام نکات مربوط به مد را از گذشته و حال در نظر گرفته و به کار ببرید، لباس هایی را بپوشید که شما را بهتر نشان می دهند و نه اینکه خود لباس ها نیز تاییدی باشند بر بالا رفتن سن. با پررنگ کردن نقاط مثبت و ویژگی های خوب خود، می توانید اعتماد به نفس داشته باشید و مانند دوران جوانی خود زیبا لباس بپوشید.

نگارنده: سمیه محمدی

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*