کمک گوگل به پناهندگان بحران مهاجرتی اروپا

کمک گوگل به پناهندگان بحران مهاجرتی اروپا

موتور جست و جوی گوگل برای مساعدت به پناهندگان سوری که به اروپا مهاجرت می‌کنند، مرکزی برای اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کرده است.

تعداد بسیار زیادی از مهاجران و پناهندگانی که به این قاره رهسپار شده‌اند، به گوشی‌های هوشمند مجهز هستند.

بحران بزرگ مهاجرت پناهندگان که در حال حاضر اروپا با آن مواجه است با مهاجرت‌های بزرگ قبلی یک تفاوت مهم دارد و آن گوشی هوشمند است. تعداد بسیار زیادی از مهاجران و پناهندگانی که به این قاره رهسپار شده‌اند، به گوشی‌های هوشمند مجهز هستند و از آنها برای دسترسی به اطلاعات، برقراری ارتباط و جهت‌یابی برای رسیدن به مقصدشان استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌ها راه جدیدی در اختیار امدادگران قرار داده‌اند تا بتوانند با کسانی که به کمک‌هایشان نیاز دارند، تماس داشته باشند. البته پناهندگان با چالش‌هایی هم رو به رو هستند که مهم‌ترین آن منبع برق کافی برای شارژ گوشی، Wi-Fi و اینترنت باثبات است. گوگل قصد دارد با ارایه‌ی «مرکز اطلاعاتی بحران» (Crisis Info Hub)، در اقدامات امدادگرانه نقشی داشته باشد. این سرویس که از طریق یک وب‌سایت موبایلی ارایه می‌شود، اطلاعات مهم را از طریق گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند و مصرف باتری آن هم کم است.

بحران مهاجران و گوگل

این اطلاعات شامل حمل و نقل، تسهیلات و امکانات پزشکی و مکان‌هایی برای خواب و استراحت می‌شود. این سرویس به زبان‌های انگلیسی و عربی و دیگر زبان هم قابل دسترسی است. علاوه براین، گوگل داوطلبان را برای ترجمه دعوت کرده تا به این طریق به گوگل در بهینه‌سازی و مفید ساختن این سرویس برای مهاجران کمک کنند. اگر شما زبان آلمانی یا عربی بلد هستید و می‌خواهید در کمک به پناهندگان سهمی داشته باشید، می‌توانید بهانجمن ترجمه‌ی گوگل مراجعه کنید.

منبع: Google

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*