چهار روش برای افزایش خودباوری

خودباوری

۱ – خودتان را آنچه که هستید بپذیرید.

یاد بگیرید که با خودتان راحت باشید وخود را آنچه که هستید بپذرید .در پوست خود راحت باشید. ما معمولا انتقاد بیشتری به خود تا نسبت به دیگران داریم.شما بی نقص نیستید و مهم نیست که چقدر تلاش کنید اما هرگز بی نقص نخواهید شد.شما فردی منحصر به فرد و مخلوطی از شخصیتها وپیشینه زندگی و تجارب و قوا و نقاط ضعف هستید. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید , سعی در ساختن زندگی نداشته باشید که ازدیگران از شما انتظار دارند.

۲- به خود اجازه ارتکاب اشتباه بدهید.

اشتباه کردن رویه معمولی زندگی و پیشرفت است. همه اشتباه میکنند و این بخشی از زندگی میباشد. همه ما تجارب منفی و غیر خوشایند در زندگی داریم. موفقیت و پیشرفت شخصی ربطی به این تجارب ندارد اما به یادگیری ما و افزایش تجربه ما مرتبط است. بپذرید اشتباه کردن قسمتی از زندگی ماست و از انها تجربه کسب کنید.شکست گاهی غیر قابل پیش گیری است اما در عین حال ربطی به اینکه شما چه کسی هستید ندارد بلکه صرفا نتیجه انتخاب شما و عملکرد شما میبلشد.

۳-به خاطر داشته باشید که همیشه انتخابی دارید که چگونه پاسخ یا واکنش دهید.

مهم نیست که در چه شرایط یا موقعیتی قرار دارید چرا که همیشه میتوانید پاسخ یا واکنش خود را انتخاب کنید. Eleanor Roosevelt میگوید:هیچ کس نمیتواند بدون اجازه خودتان احساس حقارت در شما بوجود آورد. این کاملا درست است . شما ممکن است که فقط چند لحظه را فرصت داشته باشید که واکنش خود را نسبت به موقعیتی منفی ابراز دارید اما ما هنوز فرصت انتخاب نگرانی و یا بازپس زدن به قوای درونی خود را داریم. هیچکس قدرت ندارد که بر شماغلبه کند مگر اینکه به او اجازه دهید.

۴-به ترسهای خود از زاویه متفاوت نگاه کنید.

شما در احساس ترس تنها نیستید.یاد بگیرید که به ترسهای خود از زاویه متفاوت نگاه کنید. بدن ما توانائی تمایز بین حوادث واقعی وتصورات را ندارد.بنابراین ما احساسی از ترس و حفاظت از خود را تجربه میکنیم. گاهی اوقات احساس ترس ما نشات گرفته از تصورات ما از اتفاقاتی است که در اینده ممکن است بیفتد. در این صورت ترس ما بر اساس حوادث واقعی نیست. هر وقت که در زندگی از مسیر آرامش خارج شویم احساس ترس میکنیم و این ترس بر اساس غیر اشنائی است نه بر اساس واقعیات. بررسی کنید که نتیجه موفقعیت شما چطور به نظرمی آید بیشتر از اینکه تمرکز کنید که بدترین وضعیت ممکن چه خواهد بود . بخاطر داشته باشید که تا حالا توانسته اید هرچه در زندگی برایتان اتفاق اقتاده بصورتی بپذیرید و زنده بمانید!! برای خود در زندگی هدفی را مشخص کنید و بصورت متفاوتی عمل کنید. دقت کنید که خودباوری شما شروع به رشد میکند و بصورت مثبتی زندگیتان را تغیر میدهد.

منبع نوشته:http://mehreganpajooh.com/

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*