چشم‌پزشک نپالی در ۵ دقیقه نابینا را بینا می‌کند

چشم‌پزشک نپالی در 5 دقیقه نابینا را بینا می‌کند

یک دکتر چشم‌پزشک در نپال، طی یک عمل ریزجراحی سریع و آسان، نابینایان مبتلا به آب‌ مروارید را درمان می‌کند.

در حال حاضر، این روش او، در دانشگاه‌های پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا تدریس می‌شود.

یک دکتر چشم‌پزشک در نپال به نام Sanduk Ruit تبحر ویژه‌ و معجزه‌واری در درمان نابینایی دارد و تاکنون موفق شده بیش از ۱۰۰ هزار بیمار با مشکل آب‌مروارید را درمان کند. بیماران مختلف از گوشه و کنار این کشور حاضرند سختی‌های راه را تحمل کنند تا به نزد او بیایند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی عمل‌های جراحی این پزشک، این است که فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد. او به ازای هر عمل جراحی ۲۵ دلار دستمزد می‌گیرد. دکتر Ruit در یک تکنیک ساده‌ی ریزجراحی برای برداشتن آب مروارید مهارت دارد و همیشه در درمان بیماران‌اش موفق بوده است. در حال حاضر، این روش او، در دانشگاه‌های پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا تدریس می‌شود.

روش جراحی او به این صورت است که یک داروی بی‌حسی موضعی به چشم بیمار تزریق می‌کند. سپس چشم را کاملا باز می‌کند. دکتر Ruit هنگام نگاه کردن به چشم بیمار با میکروسکوپ یک برش کوچک انجام می‌دهد و آب مروارید را بیرون می‌کشد. کل این پروسه هم تنها پنج دقیقه طول می‌کشد.

در ایالات متحده، عمل آب‌ مروارید معمولا با دستگاه‌ها پیچیده‌ای انجام می‌شود. اما کشورهای فقیر نمی‌توانند این دستگاه‌ها را تهیه کنند. به همین دلیل، دکتر Ruit با تحقیق و مطالعه‌ی زیاد در عمل ریزجراحی آب مروارید تسلط پیدا کرد.

در ابتدا جامعه‌ی چشم‌پزشکان به کار دکتر Ruit تردید داشتند و او را جدی نمی‌گرفتند. اما ژورنال چشم‌پزشکی آمریکا مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد تکنیک دکتر Ruit دقیقا مشابه دستگاه‌ها غربی جواب می‌دهند، با این تفاوت که روش دکتر Ruit ارزان‌تر و سریع‌تر است.

منبع: The New York Times

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*