چرا نباید اسباب بازی‎ زیادی برای کودکان خرید؟

FPDRG14HI3_tcm222-309284

محققان دلایلی دارند که نشان می‌دهد داشتن اسباب بازی زیاد برای کودکان مناسب نیست. پس مراقب باشید بیش از اندازه برای کودکتان اسباب بازی نخرید.

مخصوصا در آستانه مراسم و روزهای تعطیل این موضوع رایج است که والدین فرزندانشان را با اسباب‎بازی‎هایشان به حمام می‌‏برند. تا زمانی که خودشان همراه فرزندان هستند مشکلی نیست اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد هرچه تعداد اسباب بازی در جعبه اسباب بازی‌ها کمتر باشد یک مزیت است. نه به این دلیل که در حمام می‌‏تواند بازی کردن با آن‌ها خطرناک باشد بلکه دلیل دیگری وجود دارد.

محققان دانشگاه تولدو ۳۶ بچه را برای مدت نیم ساعت در اتاق گذاشتند تا با ۴ تا ۱۶ اسباب بازی بازی کنند. اما به آن‌ها توضیح داده نشد که با اسباب بازی‌ها باید چه کار کنند. شاید این طور به نظر برسد که هرچه برای فرزندانتان اسباب بازی بخرید باعث می‌‏شوید خلاقیت آن‌ها زیاد شود اما این طور نیست.

متخصصان معتقدند وقتی اطراف کودکان پر از اسباب بازی باشد آن‎ها بیشتر دچار سردرگمی می‏‌شوند. این وضوع باعث می‌‏شود فرزندان یاد نگیرند که به بهترین شکل تمرکز و توجه داشته باشند.

این به این معنی نیست که اسباب بازی‎های فرزندتان را ببخشید. بهتر است آن‌ها را در کمد قرار داده و در زمان‌های خاص فقط تعدادی از آن‌‎ها را برای بازی کردن در اختیارش قرار دهید. با این کار باعث می‌‏شوید کودکتان برای پیدا کردن بازی مناسب با آن اسباب بازی به اندازه کافی از ذهنش کار بکشد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*