چرا به نمایشگاه‌ها و گالری ها می رویم ؟

امروزه در دنیا به علت گسترش تکنولوژی در تبادل اطلاعات و وجود فضاهای مجازی عکس‌های زیادی به اشتراک گذاشته می شود که شامل صورت های زیادی از مُد لباس، آرایش، عکاسی و سایر تصاویری است که شاخص های زیبایی را توسعه می دهند.

در گذشته معنای زیبایی به جغرافیای هر منطقه محدود شده بود. در قاره ای وجود گوشواره های چوبی بزرگ و حلقه های سنگین آویزان به لب ها زیبا شمرده می شد. در قاره ای الماس های ریز و درخشان. در جایی از دنیا موهای صاف و مشکی سنبل زیبایی بود در حالی که در جایی دیگر زن ها سر خود را می تراشیدند.

اما اکنون به لطف دسترسی به فضای بزرگ وب و شبکه‌های اجتماعی آنچه زیبا شناخته می‌شود در همه‌ی جاهای دنیا مشترک است و به‌ندرت در مناطقی دورافتاده معیارهای زیبایی با دنیا هماهنگی ندارد.

چگونه معیارهای زیبایی خود را با دنیا هماهنگ کنیم؟

یکی از راه‌های ارتقاء سلیقه‌ی بصری و افزایش سطح دانش زیبایی‌شناختی مطالعه در زمینه‌ی هنرهای تجسمی در سراسر دنیاست. بازدید از گالری‌های نقاشی و عکاسی و مجسمه‌سازی و هم‌چنین دیدن صفحات اینستاگرام هنری مطابق با استانداردهای زیبایی به ما کمک می‌کند در هر زمینه‌ای فعال هستیم با نگاهی نو و درکی بهتر به کار خود روی آوریم.

در بیشتر مشاغل مانند معماری، طراحی لباس، طراحی دکوراسیون، طراحی فضای سبز، سینما و حتی کلینیک‌های جراحی زیبایی و فعالیت‌های نانسرجیکال پزشکی، در همه‌ی این زمینه‌ها هنر می‌تواند درک تازه‌ای به ما بدهد تا با رویکرد بهتری به فعالیت خود بپردازیم. با افزایش سلیقه‌ی بصری خود می‌توانیم آموزگار، مهندس و جراح بهتری باشیم.

در چهره‌ی بسیاری از سلبریتی های دنیا تغییرات سرجیکال و نانسرجیکال زیادی می‌بینیم که محبوبیت آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در ایران با ورود این علم و با خلأ دانش زیبایی‌شناختی شاهد چهره‌هایی هستیم که با هیچ‌کدام از معیارهای دنیا مطابقت ندارد و روز به روز این خلأ در تمام زندگی ما تأثیر می‌گذارد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*