پیری زودرس پوست با لوازم آرایشی

مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد(به خصوص خانم ها) می شود. پزشکان در خصوص مصرف لوازم آرایشی و تاثیر آن بر پوست صورت ضمن تأکید برلزوم تناسب آرایش با شرایط کاری و فرهنگی همچون متناسب بودن با پوست هر فرد، معتقدند لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست هر فرد(خشک، معمولی و چرب) باید انتخاب شود؛ همچنین توجه به کیفیت این لوازم جهت پیشگیری از بروز حساسیت‌های پوستی، آکنه و جوش و لک‌های صورت ضروری است.

maxresdefault

مصرف مواد حاوی رنگدانه‌ همچون رژ لب و رژگونه باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می شوند و کرم‌های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، کرم‌های پرضرری هستند که مصرف آنها عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت. استفاده از فرمول الگوریتم جوانی جهت حفظ و نگهداری پوست صورت برای همه افراد توصیه می شود. بر اساس این فرمول کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های حاوی اسید‌های میوه که اثر روشن‌کنندگی و پلینگ (لایه برداری) و ضد چروکی برای پوست دارند از سن ۱۸ سالگی برای کلیه افراد توصیه می‌شود.

همچنین، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی برای افراد سنین ۳۰ و ۳۵ سال به بالا توصیه می‌شود.استفاده از شیرپاکن برای پاک کردن آرایش پوست‌های خشک و استفاده از لوسیون‌های حاوی محلول پاک کننده و یا یک الکل ضعیف یا محلول خنثی را برای پاک کردن آرایش در پوست‌های چرب توصیه می شود.

اخم کردن و پیری زودرس پوست

اصولاً چین و چروکهای اطراف چشم و بین ابروها و همچنین پایین گونه ها که در اثر میمیک فرد باعث جمع  شدن عضلات صورت می شوند، از دسته چین و چروکهایی هستند که نشانه مشخصات احساسی فرد به شمار می روند. افراد در اثر حوادث و شرایط از طریق صورت خود عکس العملهایی نشان میدهند که به واسطه آن عضلات جمع و یا بازشده و چین و چروکهای طریفی در پوست به وجود می آیند.

زمانی که نور خورشید به چشم برخورد می کند، فرد به طور طبیعی چشمهای خود را جمع می کند تا از ورود نور به  قرنیه چشم و سوزش آن پیشگیری کند که در این زمان می توانیم این چروکها را مشاهده کنیم. این چین و چروکها جزو مشخصات فرد هستند که برحسب هیجان ها، احساسات، نوع  صحبت و دقت وی به شمار می روند که به آن میمیک صورت(تقلید صورت) می گویند و باید از عمیق شدن این چروک ها پیشگیری کرد.

برای عمیق تر نشدن چروک های صورتتان بهتر  است اخم نکنید. در برخی موارد استعداد عمیق شدن چین و چروک پوست می تواند به  صورت ژنتیکی و یا در اثر پوستهای خشک و ظریفی که نسج زیرجلدی در آنها کمتر  است، سریعتر اتفاق بیفتد و برعکس پوستهای چرب و ضخیم دیرتر چروک می شوند. در هرحال بهتر است برروی این میمیک ها به طور طولانی متمرکز نشده و کمتر اخم کنید و از کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.

منبع : کتاب رازهای زیبایی و جوانی

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*