پاریس چهار سال پیش منفجر شده بود!

تئوری توطئه: پاریس چهار سال پیش منفجر شده بود!

بعد از گذشت حدود یک هفته، کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که در مورد حملات تروریستی شهر پاریس چیزی نشنیده باشد. بامداد روز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته پایتخت فرانسه مورد حمله‌ی تروریست‌های مسلح قرار گرفت و در جریان شش حمله در پنج منطقه‌ی مختلف شهر، دست کم ۱۲۰ نفر جان‌شان را از دست دادند. با تمام فراز و نشیب‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی که این اقدام تروریستی در پی داشته، حالا کم‌تر از یک روز است که مطلبی جالب، شبکه‌های اجتماعی را پر کرده. مطلبی که ادعا می‌کند حمله‌ی تروریستی پاریس، حدود چهار سال پیش، در قسمت سوم از مجموعه بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) با کمی تفاوت در مقایسه با قصه‌ی اصلی، پیاده‌سازی شده بود.

با تمام فراز و نشیب‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی که این اقدام تروریستی در پی داشته، حالا کم‌تر از یک روز است که مطلبی جالب، شبکه‌های اجتماعی را پر کرده.

حملات تروریستی پاریس واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت و حتی ترکش‌های‌اش به مجموعه‌های فعال در حوزه‌ی IT و تکنولوژی هم رسید. پیش از همه شبکه‌های اجتماعی ساختارشان را برای هم‌دردی و کمک به حادثه دیدگان این حملات تروریستی تغییر دادند. بعد هم یک شهروند پاریسی پیدا شد که ادعا می‌کرد گوشی گلکسی S6، جان‌اش را از این حمله نجات داده؛ البته خیلی‌ها هم آمدند و گفتند که این خبر صرفا حربه‌ای تبلیغاتی از طرف خود سامسونگ بوده. همین یکی دو روز پیش هم در خانه‌ی تعدادی از افراد مظنون به دست داشتن در این حملات تروریستی یک دستگاه کنسول پلی‌استیشن۴ پیدا شد. بلافاصله هم تعدادی از چهره‌های دولتی ادعا کردند تروریست‌ها از درگاه امن این کنسول و شبکه‌ی پلی‌استیشن برای رد و بدل کردن پیام‌های‌شان استفاده کرده‌اند. البته این ادعا هنوز هم تایید نشده و حتی برخی از اصحاب رسانه را به واکنش واداشت. این عده معتقد بودند با آوردن نام شبکه‌ی پلی‌استیشن به میان، کمکی به اصل ماجرا که همان جلوگیری از حملات بیش‌تر است، نشده و صرفا ترس عمومی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان دامن زده شده است. اما حالا ماجرا سمت و سوی عجیب‌تری پیدا کرده. قبل از هرچیز در ذهن داشته باشید که ما ابدا قصد تخریب بازی‌های ویدیویی را نداریم و آن‌چه در ادامه می‌خوانید، صرفا شرح اطلاعات و اتفاقات است و شامل موضع‌گیری ما نیست.

BF3_Comrades

حتما بهتر از ما می‌دانید که در چهار پنج سال گذشته، بازی‌های اکشن اول‌شخص، خصوصا «ندای وظیفه» (Call of Duty) و «میدان نبرد» (Battlefield) حتما سالی یک نماینده را داشته‌اند. تعداد و قسمت‌های این بازی‌ها هم آن‌قدر زیاد شده که بیاد آوردن تمام‌شان، آن‌هم با جزییات کامل ابدا کار ساده‌ای نیست. به‌همین خاطر هم حتی اگر از طرفداران پروپاقرص این دو مجموعه باشید، بازهم ممکن است بخشی از اتفاقات قصه‌های قسمت‌های مختلف‌اش را فراموش کرده باشید.

بیایید به سال ۲۰۱۱ و بازی میدان نبرد۳ برگردیم. حتما به‌خاطر دارید که در بخشی از سناریوی تک‌نفره‌ی این بازی به تهران حمله‌ی نظامی می‌شد و به‌همین خاطر هم فروش بازی در کشورمان ممنوع اعلام شد. پررنگ بودن نقش ایران در این بازی باعث شده بود تا سایر مراحل بازی دیگر خیلی برای‌مان مهم نباشد. مثل مرحله‌ی ششم بازی که نام‌اش «رفقا» (Comrades) بود.

Map4

در این مرحله از بازی گروهک تروریستی PLR در جریان اقدامی حساب‌شده به پاریس، قلب فرانسه می‌زند تا با انفجار بمبی اتمی در مرکز این شهر، پیام‌اش را به گوش تمام جهان برساند. سرویس جاسوسی روسیه از ماجرا خبردار می‌شود و سه نفر از اعضای تیم ضربت سازمان اطلاعات مرکزی‌اش (GRU) را به پاریس می‌فرستد. عملیات قرار است در ساختمان «یورونکست»، مرکز معاملات بورس پاریس انجام شود. نیروهای PLR و GRU در میانه‌ی روز باهم درگیر می‌شوند. پر واضح است بازی‌کننده در نقش یکی از سه کماندوی GRU بازی می‌کند. بعد از کم‌تر از نیم ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر در خیابان‌های پاریس، کماندوهای GRU موفق می‌شوند بمب را از چنگ تروریست‌های PLR در بیاورند.

Map2

کماندوها راه‌شان را به سمت یکی از ایستگاه‌های مترو باز می‌کنند تا بمب را خنثی کنند. بعد از این‌که کمی اوضاع آرام گرفت، یکی از کماندوها کیف حاوی بمب اتم را باز می‌کند. در همین لحظه است که اعضای GRU متوجه می‌شوند این کیف بدلی بوده و کیف اصلی در همان ساختمان بورس پاریس، جاسازی شده. یک ثانیه بعد… بمب منفجر می‌شود؛ هر سه کماندوی GRU از جمله شخصیتی که بازی‌کننده کنترل‌اش را در دست دارد، جان‌شان را از دست می‌دهند؛ مرکز شهر پاریس به خاکستر تبدیل می‌شود و مرحله به پایان می‌رسد.

اگر هنوز هم به نظرتان قصه آن‌قدرها جالب نبوده، آخرین برگ را برای‌تان رو می‌کنیم. تمام اتفاقات مرحله‌ی رفقا در قسمت سوم از مجموعه بازی‌های میدان نبرد، در روز سیزدهم نوامبر اتفاق افتاده بود؛ دقیقا همان روزی که حملات جمعه‌ی گذشته‌ی پاریس انجام شد!

Map1

منبع: battlefield.wikia.com

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*