موفق‌ترین‌ها قبلا چندبار شکست خورده بودند؟

3D render of a male figure on the top of a cliff with his arms raised in success

شاید بزرگترین ترس بیشتر ما، ترس از شکست است. ولی بیایید شکست را مثل پله‌های پیشرفت و پیروزی نگاه کنیم.

آلبرت انیشتن، یکی از بزرگ ترین دانشمندان تاریخ می گوید: «شکست یک پیروزی در حال پیشرفت است.» بزرگترین دانشمندان و موفق‌ترین هنرمندان و نویسنده‌ها هم بارها در طی مسیر خود شکست خورده‌اند. اگر بتوانیم با شکست‌ها و ترس‌هایمان کنار بیاییم می توانیم بزرگترین تغییرات در زندگی و تجارت را به وجود بیاوریم. واقعا همه‌ی ما در هر کار و تجارتی در مسیر رسیدن به هدف‌هایمان، تجربه‌ی شکست را داشته باشیم. شکست‌ها می توانند ساختار فکری شما را تغییر بدهند. راهی که بعد از شکست می‌توانید بسازید خلاقانه‌تر و جدیدتر از پیش است. راهی غیر معمول که شاید پیش از این کسی آن را نرفته و این باعث مشهور شدن و موفقیت شما باشد.

قبل از این‌که هری پاتر و سنگ جادو چاپ شود، ناشران ۱۲ اثر جی.کی رولینگ را رد کرده بودند. لجند صاحب والت دیزنی ۳۰۲ بار در کسب سرمایه برای ساخت پارک دیزنی لند  شکست خورده بود. آلبرت انیشتین تا چهارسالگی نمی‌توانست حرف بزند و تا  هفت سالگی نمی‌توانست بخواند. بااین‌حال او جایزه‌ی نوبل را برد و به چهره‌ی ماندگاری در فیزیک مدرن تبدیل شد.

این همه شکست در راه افراد موفق چه چیزی را ثابت می‌کند؟ چیزی جز این‌که شکست‌ها واقعا پله‌های پیشرفت هستند؟! این اینفوگرافیک به ما نشان می‌دهد که شکست خوردن نباید ما را سرخورده و از ادامه‌ی راه مایوس کند.

شما چه‌کسانی را می‌شناسید که در کارشان موفق شده‌اند و قبل از این بارها شکست خورده‌اند؟

Info-Success

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*