تخفیف ویژه خرید مسکن برای آنها که خودرو ندارند!

Image of man in gas mask turning page. Ecology concept

شهرهای مختلف در دنیا با استفاده از روش‎های مختلف برای مبارزه با آلودگی هوا اقدام کرده‎اند. روش‌هایی که اینقدر برای شهروندانش جاذبه دارد که به جای خودرو از دوچرخه استفاده کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی بررسی کرده که برخی از شهرهای دنیا برای مبارزه با آلودگی هوا چه اقداماتی انجام داده‌اند که در زیر به آنها اشاره می‎کنیم:

پاریس

پاریس حضور خودرو در بسیاری از اماکن تاریخی و عمومی در تعطیلات و آخر هفته‎ها را ممنوع کرده است و طرح ورود خودروها به صورت زوج و فرد را هم اجرا کرده است. همچنین در مناطقی که ممنوعیت‎هایی برای ورود خودروها وجود دارد وسایل نقلیه عمومی رایگان هستند. در این شهر همچنین طرح‎هایی تشویقی برای استفاده از دوچرخه ترتیب داده شده است.

دهلی

در هند و شهر دهلی به خاطر آلودگی شدید هوا استفاده از خودروهای دیزلی و ماشین‎‏هایی با قدرت موتور بیشتر از ۲ هزار سی‎سی ممنوع شده است. همچنین طرح زود و فرد در این شهر اجرا می‌شود و با توسعه فرهنگ استفاده از اوبر و از طرفی نظارت جدی روی ماشین‎‌های این شرکت در راه مبارزه با آلودگی قدم برداشته شده است.

هلند

قرار است در این کشور فروش ماشین‎های بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۲۵ ممنوع شود. در نتیجه فقط استفاده از خودروهای الکتریکی مجاز است. البته کسانی که چنین خودروهایی دارند فعلا برای استفاده از آن مجاز هستند.

فرایبورگ

این شهر در آلمان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری دارد. همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار ارزان است. از طرفی پارک کردن ماشین‌ها در نزدیک خانه‌ها جریمه سنگینی دارد و خودروها باید در حاشیه شهر پارک شوند. همچنین به خانواده‌‏هایی که بدون ماشین زندگی کنند، تخفیفات ویژه‌ای برای خرید خانه ارزان‌تر، حمل و نقل سالانه رایگان و دوچرخه‌‎های مناسب رایگان ارائه می‌‏شود.

کپنهاگ

در این شهر دوچرخه شدیدا به خودرو ترجیح داده می‏‌شود و طبق گزارشات امروزه تعداد دوچرخه‎های این شهر از افراد مقیم آن بیشتر است. بیشتر محدوده پایتخت دانمارک برای ماشین‎ها بسته است و این شهر برنامه‎هایی برای سال ۲۰۲۵ دارد تا ممنوعیت‌‏هایی اعمال شود.

First-Person-View-Bicycle-Traffic-Cab-Cars

اسلو

این شهر تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۰ آلودگی هوا را کاملا از بین ببرد. منطقه‎ای که در آن ورود خودرو مجاز نیست قرار است گسترش پیدا کند، ۴۰ مایل مسیر دوچرخه ساخته خواهد شد، خطوط مترو توسعه پیدا می‎‏کند و پارکینگ‌ها از بین می‏‌روند.

هلسینکی

این شهر فنلاند برای مبارزه با ترافیک و استفاده شهروندان از خودروی شخصی تمام تمرکزش را روی توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته است. همچنین قرار است قیمت پارکینگ‌ها بیشتر شود و به هر شکلی هزینه استفاده از دوچرخه کاهش پیدا کند. می‎خواهند کاری کنند تا سال ۲۰۵۰ همه مردم ترجیح دهند از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کوریتیبا

این شهر برزیلی با ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از ارزان‏ترین هزینه‎ها برای استفاده از اتوبوس در دنیا را دارد. ۷۰ درصد از جمعیت شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به محل کارشان می‏‌روند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*